Optymalizacja jakości gospodarki i logistyki lekowej Szpitali
Firma INTERMEN Piotr Kaczmarczyk zajmuje się kompleksową optymalizacją jakości gospodarki i logistyki lekowej szpitali. Pomagamy leczyć skuteczniej, bezpieczniej i taniej, odpowiadamy na indywidualne potrzeby, opracowując strategię zawierającą sprawdzone i skuteczne rozwiązania. Nasi specjaliści to głównie farmaceuci szpitalni z bogatym doświadczeniem w zakresie organizacji gospodarki lekowej, wśród nas są także audytorzy systemu ISO: 9001:2015.
Nasze działania opierają się głównie na:
- analizie związanych z gospodarką lekową regulacji wewnętrznych (procedury, standardy, instrukcje)
- kontroli zgodności procesów z obowiązującymi przepisami, procedurami szpitalnymi, wytycznymi akredytacyjnymi etc.
- lokalnych audytach lekowych, we wszystkich ośrodkach kosztów jednostki
- analizie farmakoekonomicznej jednostki i poszczególnych oddziałów
- analizie procesu dystrybucji leku, od zamówienia z hurtowni, do podania pacjentowi
- analizie wydajności wykorzystania oprogramowania ewidencjonującego szpitalną logistykę lekową
- analizie funkcjonowania powołanych w Szpitalu Komitetów i Zespołów np. ds. Farmakoterapii, ds. Terapii Żywieniowej etc.
Dzięki uzyskanym wynikom wspieramy Szpital poprzez:
- raporty podsumowujące
- zalecenia i rekomendacje kierunków działań naprawczych, w tym propozycje zmian
- szkolenia „białego” personelu i kadry menadżerskiej w zakresie gospodarki lekowej
- opracowanie lub aktualizację standardów, instrukcji i procedur
- zwiększenie udziału zatrudnionych w Szpitalu farmaceutów w procesie terapeutycznym
- zwiększenie roli Apteki Szpitalnej, jako ośrodka merytorycznego i organizacyjnego wsparcia dla oddziałów w zakresie farmakoterapii oraz jako szpitalnego centrum informacji o lekach
Bezpieczna i opłacalna gospodarka lekowa w szpitalu, w świetle wyników kontroli NIK, wytycznych akredytacyjnych i rozwiązań z zakresu opieki farmaceutycznej.
- Właściwa organizacja procesu zaopatrzenia i dystrybucji leków, jest podstawą bezpieczeństwa pacjentów.
- Dzięki wdrożeniu zasad farmakoekonomiki i opieki farmaceutycznej leczenie może być bardziej skuteczne, bezpieczniejsze i tańsze.
- Fakt ten potwierdzają wytyczne akredytacyjne oraz wyniki kontroli NIK w zakresie funkcjonowania aptek szpitalnych i działów farmacji szpitalnej.
- Odbiorcą szkolenia jest personel odpowiedzialny za zarządzanie gospodarką lekową i dystrybucję leków w szpitalach min: lekarze, farmaceuci, pielęgniarki naczelne, oddziałowe, koordynatorzy.
- Dzięki szkoleniu, słuchacze nabywają umiejętności identyfikacji najczęstszych problemów farmakoterapii i dystrybucji leków w szpitalach, znają propozycje działań profilaktycznych i naprawczych.
- Celem szkolenia jest zwiększenie bezpieczeństwa i efektywności leczenia poprzez zmniejszenie ryzyka zdarzeń niepożądanych.
Rola wczesnego wsparcia żywieniowego w leczeniu i profilaktyce. Wpływ niedożywienia na powodzenie i koszt procesu terapeutycznego.
- Analiza wpływu niedożywienia na powodzenie procesu terapeutycznego wybranych grup pacjentów jest kluczem w ocenie skuteczności leczenia.
- Szanse jakie daje wczesne wykrycie niedożywiana, pozwala na skuteczne wsparcie żywieniowe w geriatrii, onkologii, leczeniu ran przewlekłych, a także żywieniowej profilaktyce przedoperacyjnej – w oparciu o wytyczne ESPEN i POLSPEN.
- Odbiorcą szkolenia jest personel odpowiedzialny za organizację żywienia szpitalnego, lekarze, farmaceuci, dietetycy, personel pielęgniarski, koordynatorzy.
- Dzięki kontroli stanu odżywienia pacjentów, a w razie potrzeby również wczesnej interwencji żywieniowej, maleje liczba powikłań oraz koszty leczenia, przy jednoczesnym wzroście powodzenia procesu terapeutycznego.
Agresja w Ochronie Zdrowia – profilaktyka, aspekty prawne, przeciwdziałanie.
- Zjawisko agresji wobec pracowników Ochrony Zdrowia staje się coraz bardziej istotnym problemem społecznym.
- Wiele naszych koleżanek i kolegów pracujących bezpośrednio z pacjentem obawia się o swoje bezpieczeństwo i nie wie w jaki sposób zapobiegać i postępować w sytuacji już istniejącego zagrożenia, co stwarza poczucie stresu i sprzyja wypaleniu zawodowemu.
- Obawy pojawiają się również w kwestii prawnej odpowiedzialności personelu oraz podmiotu leczniczego, w sytuacji konieczności użycia obrony fizycznej.
- Jedynym rozwiązaniem, zwiększającym poczucie pewności i bezpieczeństwa są specjalistyczne szkolenia, które w wielu krajach, podobnie jak szkolenia z zakresu pierwszej pomocy, resuscytacji, czy profilaktyki zakażeń szpitalnych są obowiązkowe.
- Nasza propozycja dotyczy kompleksowego szkolenia personelu „białego”, jak i kadry zarządzającej bezpieczeństwem i organizacją pracy placówki.
- Szkolenie obejmuje zagadnienia profilaktyki i przeciwdziałania agresji oraz aspekty dotyczące podstaw i konsekwencji prawnych tych działań.
- Dzięki świadomej profilaktyce i cyklicznym szkoleniom personel pracujący bezpośrednio z pacjentem jest w mniejszym stopniu narażony na konsekwencje zachowań agresywnych.
- Kompetencje komunikacyjne, prawna świadomość oraz umiejętności praktyczne są w przypadku zdarzeń związanych z agresją podstawą poczucia bezpieczeństwa pracowników Ochrony Zdrowia, jak również pacjentów uczestniczących w tych zdarzeniach.
Skuteczna komunikacja w budowaniu poczucia bezpieczeństwa i satysfakcji pacjentów placówek ochrony zdrowia. Czyli jak budować dobre i trwałe relacje.
- Podstawą satysfakcji i zadowolenia w relacji pacjent – pracownik Ochrony Zdrowia jest skuteczna komunikacja.
- W trakcie szkolenia analizujemy najczęstsze błędy komunikacyjne, które istotnie wpływają na zadowolenie pacjenta i sprzyjają frustracji personelu.
- Niekiedy, poprzez brak porozumienia, to my sami tworzymy „trudnych pacjentów”.
- W oparciu o metodę case study dążymy do identyfikacji czynników wpływających na poziom zadowolenia i satysfakcję pacjentów w wybranych obszarach komunikacji: relacje interpersonalne z pacjentami, kanały komunikacji zewnętrznej (telefon, internet), przyjazna organizacja miejsca pracy, skuteczne badanie jakości i satysfakcji, lokalna pozycja społeczna i współpraca z innymi placówkami.
- Razem z słuchaczami wyznaczamy propozycje działań wzmacniających pozytywny wizerunek placówki i personelu, a także poprawiających komfort pracy z pacjentem.
- Odbiorcą szkolenia jest personel pracujący bezpośrednio z pacjentem min: lekarze, personel pielęgniarski, dietetycy, fizjoterapeuci, koordynatorzy, pracownicy rejestracji.
- Dzięki właściwej komunikacji rośnie poziom satysfakcji zarówno pacjentów, jak i personelu, przy jednoczesnym budowaniu pozytywnego wizerunku placówki ochrony zdrowia, jako miejsca przyjaznego i wartego polecenia.
Profilaktyka i przeciwdziałanie zjawisku zespołu wypalenia zawodowego wśród pracowników Ochrony Zdrowia.
- Zespół wypalenia zawodowego jest zdecydowanie negatywnym czynnikiem, sprzyjającym depresji, zmniejszającym satysfakcję z wykonywanej pracy i jej wydajność.
- To zjawisko niebezpieczne dla pracownika, przykre dla pacjentów i niekorzystne dla pracodawcy.
- Narażenie na wypalenie zawodowe wśród pracowników Ochrony Zdrowia jest bardzo duże, a do powodzenia z w walce z tym zjawiskiem konieczna jest jego wczesna identyfikacja i profilaktyka.
- Odbiorcą szkolenia jest kadra zarządzająca, oraz personel min: lekarze, personel pielęgniarski, ratownicy medyczni, dietetycy, fizjoterapeuci, koordynatorzy, pracownicy rejestracji.
- Dzięki wiedzy o zapobieganiu i przeciwdziałaniu, z zespołem wypalenia zawodowego można sobie skutecznie poradzić.
Profilaktyka i przeciwdziałanie wobec mobbingu w ochronie zdrowia.
- Mobbing jest szeroko definiowanym zjawiskiem, które objawiając się w bardzo różnorodny sposób obniża komfort i wydajność pracy.
- Zdarza się, że ani ofiara mobbingu, ani osoba dopuszczająca się tej formy przemocy, nie zdają sobie sprawy z tego, że są podmiotem problemu.
- Zjawisko to często nie jest właściwie identyfikowane, a co za tym idzie nie są prowadzone właściwe działania profilaktyczne i naprawcze.
- Dzięki świadomości i umiejętności przeciwdziałania mobingowi, wszystkim może pracować się lepiej.
- Odbiorcą szkolenia jest kadra zarządzająca oraz personel min: lekarze, personel pielęgniarski, ratownicy medyczni, dietetycy, fizjoterapeuci, koordynatorzy, pracownicy rejestracji.