Szkolenia, warsztaty, seminaria, konferencje


W naszych wydarzeniach zawsze dostosowujemy program i sposób realizacji do indywidualnych oczekiwań naszych kontrahentów.

Agresja pacjenta – aspekty prawne, komunikacja, samoobrona

W odpowiedzi na narastające zjawisko agresji wobec pracowników ochrony zdrowia przygotowaliśmy szkolenie, które cieszy się największym zainteresowaniem. Rozwija kompetencje praktyczne, wspiera personel medyczny i zapewnia realne narzędzia w codziennej pracy. Wydarzenie realizowaliśmy m.in. dla członków Okręgowych Izb Pielęgniarek i Położnych, Izb Lekarskich, a także dla personelu szpitali i oddziałów psychiatrycznych. Spotkało się z bardzo wysoką oceną uczestników.

MODUŁ I

Psychologiczne i komunikacyjne aspekty agresji w ochronie zdrowia (trener komunikacji)

  • Rodzaje i przyczyny agresji wobec personelu medycznego
  • Skuteczne metody komunikacji w sytuacjach zagrożenia
  • Rozwiązywanie konfliktów i rozładowywanie napięcia
  • Schematy postępowania z pacjentem agresywnym
  • Rola procedur i systemów zarządzania jakością w bezpieczeństwie pracy
  • Stres i wypalenie zawodowe w kontekście pracy z agresywnym pacjentem

MODUŁ II

Techniki samoobrony w sytuacji fizycznego ataku – Krav Maga (trenerzy KM)

  • Pozycja bezpieczna, zejście z linii ataku
  • Obrona przed chwytami, ciągnięciem za włosy, duszeniem, uderzeniem, kopnięciem
  • Reakcje w przypadku wywrócenia, ataku wielu osób, napastnika uzbrojonego
  • Użycie improwizowanych środków obrony
  • Ćwiczenia z wykorzystaniem tarcz, atrap broni i innego sprzętu treningowego

MODUŁ III

Aspekty prawne postępowania z pacjentem agresywnym (prawnik)

  • Źródła agresji jako przesłanka prawnego trybu działania
  • Funkcjonariusz publiczny, obrona konieczna, zatrzymanie obywatelskie, przymus bezpośredni
  • Odpowiedzialność cywilna i karna pracownika oraz placówki
  • Zadośćuczynienie, odszkodowania, aktualne orzecznictwo